Tuesday, January 13, 2015

Misi mencari kasut..

Assalamualaikum

Hujung minggu biasanya adalah hari yang perlu digunakan sepenuhnya..dalam erti kata lain hari untuk merehatkan badan ,minda dan sebagainya..hihihi
Bagi saya,hujung minggu adalah hari yang best...nak taw npa?...
coz hujung minggu saya boleh habiskan masa saya dekat rumah takpun saya  akan ajak mber pegi window shopping..
ARRRRHH...cam jauh melencong dari tajuk asal pulak kannnnn....
Ceta bab kasut ni, sebenarnya saya lagi suka menggunakan selipar untuk pergi kemana2 even nak pg mall ke,bersukan ke...nak taw sebab pe????...sebab saya selesa nak pakai selipar...tapiiii...saya akan pakai mengikut situasi dan dress yg kita pakai aritu.

Oleh kerana enche hati tak puas hati dengan selipar yang saya selalu pakai,tetiba je enche hati suh cari kasut..dan y nott saya gunakan kesempatan pada hujung minggu ni untuk mencari kasut yang bersesuaian tuk saya kannn...Sebelum memulakan misi tersebut,saya mula menyelongkar kandungan yang terdapat dalam badan TUAN GOGGLE..Sebelum beli kita kena survey dulu...coz kita nak pakai bukan untuk masa sehari tapi..kita pakai untuk masa yang panjang tawwww...soooo...
if uolsss nak beli sesuatu barang...uolsss harus survey :

1-Harga :
Bukan nak berkira sangat tapi kita kna pastikan kita tak tertipu dengan harga yang diberikan,walhal law kita survey dekat lain2 kedai harga sesuatu barang tu lagi jauh beza taw!!!!...

2- Kualiti :
Uols if nak beli sesuatu,kena pastikan barang tersebut dalam kualiti yang yang baik..bukan pe,taknk la nnt dh spi uma baru perasan barang tu tak berkualiti,dh koyak,...msti uols taknk kannnn....Before beli tengok betul2 tawww!!

3- Survey tempat :
Bila kita dah set kat hati kita nak beli benda tu..contohnya kasut la kannn...kita kna pastikan kta dh taw tempat tu contohnya la uols nak beli kasut sukan...mesti korang nak cari tempat yang murah,senang parking n berkualiti kannn...n bila uols servey tpt kat TUAN GOGGLE,uols jumpa sports direct kat subang...tempat tu mungkin asing bagi uols...y nottt uols survey tempat,jalan n masa yang sesuai kannn...Bila kita dh taw tempat yang dituju,masa kita pun takde la terbuang begitu je..

Hurmm..
dh merapu banyak pulak saya kannn..
Tunggu part yang seterusnya...
to be continue....

No comments:

Post a Comment